Czym zastąpić niezdrowe przekąski?

Przede wszystkim, jeżeli nie możesz powstrzymać się od podjadania między posiłkami, postaraj się wybierać przekąski zdrowe i niskokaloryczne. Zwykle proponowane są rodzynki, wafle ryżowe, jabłka, marchewkę, pestki słonecznika, jogurt, dlatego, że mają dużo wartości odżywczych, a jeśli nie będziesz przesadzać z ilością, nie spowodują tycia. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący zdrowych przekąsek, które warto jeść między posiłkami. Przeczytaj go koniecznie!
 

Podstawowe zasady zdrowego, regularnego odżywiania
Zacznijmy od tego, że aby zachować pełnię sił, powinnaś jadać pięć posiłków dziennie i jak ognia unikać podjadania. Niestety, jednak aż 90 procent Polaków przyznaje się do jedzenia między posiłkami. Oczywiście to wcale nie musi być grzech karany nadwagą i problemami trawiennymi. Oczywiście pod warunkiem że puste kalorie zastąpisz wartościowymi produktami, a takich nie brakuje. Generalnie rzecz ujmując do wyboru są naturalne, zarówno słodkie, jak i słone przekąski, które z powodzeniem zastąpią chipsy i batoniki, a przy okazji dostarczą organizmowi wielu niezbędnych składników odżywczych. Przekonaj się, po co możesz sięgnąć, gdy masz ochotę na małe co nieco.
 

Rodzynki – przekąska idealna!
Trzeba przyznać, że suszone winogrona zaspokajają apetyt na słodycze, a przy okazji wzmacniają kości i zapobiegają osteoporozie (zawierają dużo wapnia). Mało tego, ponadto pomagają zmniejszyć poziom cholesterolu. W związku z tym, jeśli masz problemy z trawieniem, męczą cię zaparcia, podjadaj rodzynki. Oczywiście nie przesadzaj z ilością, bo są kaloryczne – 298 kcal/100 g.
 

Pestki słonecznika – czemu nie?
Przede wszystkim, te niepozorne ziarenka są cennym źródłem białka i korzystnie działających na serce tłuszczów. Poza tym jedzenie pestek słonecznika obniża poziom cholesterolu. W szczególności są one polecane osobom zestresowanym: zawierają magnez, który stabilizuje układ nerwowy i ułatwia koncentrację. Natomiast cynk i witamina E znajdujące się w słoneczniku mają dobroczynne działanie na skórę. Jednak uwaga: pestki są kaloryczne (523 kcal/100 g), dlatego należy poprzestać na małej garstce.
 

Jogurt też może być przekąską!
Oczywiście zamiast owocowych wybieraj te naturalne, są mniej kaloryczne. Poza tym sprawdź, czy zawierają bakterie probiotyczne – dzięki nim poprawisz odporność organizmu. Poza tym unikaj jogurtów, które mają długi spis składników. Przede wszystkim powinny tam być tylko: mleko i szczepy bakterii. Niestety w wielu produktach często są jeszcze zagęstniki, barwniki itp.
 

Jabłko – zdrowe i smaczne!
Generalnie rzecz ujmując są szczególnie polecane osobom na diecie odchudzającej, bowiem mają mnóstwo błonnika, który daje uczucie sytości, a także poprawia trawienie. Jednak tu też nie należy przesadzać - średniej wielkości jabłko (150 g) to ok. 70 kcal. Przede wszystkim zawierają też wapń i krzem mające doskonały wpływ na włosy i paznokcie. Poza tym jabłka polecane są palaczom, ponieważ pomagają wyeliminować toksyny z organizmu, ale ważne jest, by owoce te jeść ze skórką.