Najlepsze pomysły na zdrowe i smaczne śniadanie, które będzie wspomagać odchudzanie!

Czy chcesz zjeść zdrowe śniadanie, realizując przy okazji marzenie o zrzuceniu kilku kilogramów? Nie ma nic prostszego! Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący wskazówek związanych z porannymi posiłkami i stwórz swoje śniadaniowe menu na każdy dzień tygodnia! Przeczytaj go koniecznie!
 

Śniadanie najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia!
Zacznijmy od tego, że jeśli starasz się schudnąć, posłuchaj mądrej rady i nie rezygnuj ze śniadania. Po prostu spraw, by ten poranny posiłek stał się Twoją tajną bronią. Musisz wiedzieć o tym, że tę zdrową taktykę rozpoczynania dnia od pożywnego śniadania, która nie narzuca żadnych ograniczeń, potwierdzają także naukowcy.
 

Koniecznie sięgnij po otręby owsiane
Generalnie rzecz ujmując otręby owsiane nie są najatrakcyjniejszym posiłkiem śniadaniowym, mimo to sięgnięcie po nie okazuje się być bardzo dobrym pomysłem. Musisz wiedzieć o tym, że ostatnie badania dowiodły, że jeden z ich kluczowych składników odżywczych – błonnik – sprawia, że dłużej czujesz się pełna, a to oznacza, iż w ciągu dnia nie dopadnie Cię nagle nieoczekiwana chęć zjedzenia jakiejś przypadkowej przekąski.
 

Czy śniadanie powinno mieć najwięcej kalorii?
Przede wszystkim to prawda, że większy posiłek z rana oznacza więcej kalorii, ale może oznaczać także bardziej efektywne chudnięcie. Co ciekawe, podczas najnowszych badań jedna grupa ludzi zjadała 700 kcal na śniadanie, 500 – w trakcie obiadu i 200 – na kolację. Za to druga grupa badanych zjadała 200 kcal na śniadanie, 500 – na obiad i 700 – na kolację. Natomiast dwanaście tygodni później Ci, którzy jedli śniadania zawierające 700 kcal, zrzucili o 2,5 razy więcej kilogramów niż pozostali. No cóż, prawdopodobnie działo się tak dlatego, że metabolizm jest najaktywniejszy właśnie z rana. Jednak pamiętaj tylko, by nie wpychać w siebie samych pustych kalorii!
 

Zaopatrz organizm w proteiny z samego rana
Jeśli potrzebujesz kolejnego sposobu na powstrzymanie apetytu to proszę bardzo. Otóż, jak pokazały badania pierwszy posiłek dnia bogaty w białko, zapewni Ci uczucie sytości i zanik apetytu na dłużej dzięki tzw. peptydowi YY. Natomiast uczestnicy badań, którzy jedli wysokoproteinowe śniadania zgłaszali, że są mniej głodni i rzadziej sięgają po przekąski po kolacji.
 

Zrób śniadanie z jajem
Warto wspomnieć także o tym, że badania pokazały, że jedzenie z rana dwóch jajek może przyczynić się do lepszego zrzucania kilogramów, niż raczenie się słodką drożdżówką. Mało tego jest też bonus dla wszystkich jajogłowych: jajka zawierają także składnik odżywczy zwany choliną, który poprawia funkcjonowanie systemu nerwowego i układu krwionośnego.
 

Posmaruj tosty masłem orzechowym
Co ciekawe, jedna z najłatwiejszych śniadaniowych potraw – tost z masłem orzechowym – jest także jedną z najzdrowszych. Okazuje się, że uczestnicy pewnego eksperymentu naukowego, którzy jedli z rana orzeszki ziemne i masło orzechowe, mieli wyższy poziom wspomnianego już peptydu YY, który pobudza organizm do wydzielania hormonu sprawiającego, że czujesz się dłużej najedzona. Mało tego, ich poziom cukru we krwi okazał się niższy po zjedzeniu śniadania bogatego w węglowodany. Ale pamiętaj jednak, by nie przesadzić – dwie łyżki masła orzechowego to około 190 kcal. I nie myl nigdy masła orzechowego z czekoladowymi kremami.