Najlepsze, wzmacniające przekąski dla zmęczonych!

Znowu szef wymaga od ciebie wysiłku i inicjatywy, a ty zapadasz w sen zimowy? A może dopada cię zmęczenie i marzysz, by wreszcie się wyspać? Dlatego nie masz na nic siły, a zwłaszcza na przestrzeganie diety. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jakie przekąski najlepiej jeść w pracy, żeby wzmocnić organizm i wszystkiemu podołać. Przeczytaj go koniecznie!
 

Zaczyna się od zimowej depresji…
Zacznijmy od tego, że wychodzisz z domu, kiedy jest ciemno, wracasz po zachodzie słońca, pewnie dlatego dopada cię zimowa depresja. Natomiast w pracy urywające się telefony i tysiąc niedokończonych spraw, a ty miotasz się między głodem czekolady, a obawą, że, niestety, nie wejdziesz w ulubione dżinsy. Spokojnie, jeśli tylko odpowiednio zaplanujesz posiłki, unikniesz dodatkowych kilogramów, chandry, będziesz mieć siły i chęci do pracy.
 

Cytrusy to znakomita przekąska
Generalnie rzecz ujmując wszyscy wiemy, że owoce i warzywa są zdrowe, jednak polska zimowa dieta jest w nie uboga. Mimo to wiele osób uważa, że najlepiej jeść to, czym natura nas obdarza w naszym kraju, ponieważ mamy wtedy gwarancję, że dostarczamy organizmowi najpotrzebniejszych składników. Ale gdy np. na kiszoną kapustę nie możesz już patrzeć, chętnie wybierasz pomarańcze. Jednak nie bój się, że wyrosły dzięki tajemniczym związkom chemicznym, to przesądy. Przede wszystkim wystarczy tylko pamiętać o jednym: egzotyczne owoce i warzywa trzeba dobrze umyć, na przykład banany oraz wszystkie cytrusy wyszorować szczotką z mydłem pod bieżącą ciepłą wodą, ale nie możesz na nich poprzestać. Co powinno się znaleźć w posiłku spożywanym w pracy, aby zapewnił dobry humor i energię?
 

Witaminy z grupy B
Przede wszystkim witaminy z grupy B są niezbędne w procesach przesyłania impulsów we włóknach nerwowych - jest dużo w ciemnym pieczywie, orzechach, pestkach dyni i słonecznika. Dodatkowo są w mięsie czerwonym, drobiu, łososiu. Poza tym warto wiedzieć, że witamina B6 bierze udział w syntezie serotoniny - hormonu działającego przeciwdepresyjnie, zapewniającego nam dobry nastrój. Natomiast osoby chorujące na depresję i nerwicę często mają niedobory tej witaminy. Ponadto niedobory żelaza mogą wpływać nawet na niższy iloraz inteligencji! Jednak pamiętaj także o jego źródłach: wątróbce, szpinaku. Poza tym przy wchłanianiu żelaza pomaga witamina C, dlatego do mięsnego dania pij zamiast herbaty np. sok z pomarańczy. Warto wspomnieć także o tym, że kofeina zawarta w kawie działa szybko, ale krótko, a przy zbyt dużych dawkach nasila uczucie zmęczenia. Generalnie rzecz ujmując dwie filiżanki dobrej kawy dziennie to ilość odpowiednia. Poza tym można też pić mocną czarną herbatę, a wiele osób uważa, że jest nawet bardziej skuteczna niż kawa, jednak nie przesadzajmy z jej ilością.